Kuidas toetada toidu abil oma lapse immuunsüsteemi?

Immuunsüsteemil on väga tähtis rolli nakkushaiguste vastu võitlemisel ja immuunvastuse käivitamisel. Sünnil on lapse immuunsüsteem alles välja arenemas ja seetõttu vajavad nad immuunsüsteemi arengut toetavat spetsiaalset toitu, mis aitab hoida eemal enam levinud haigusi ja vähendada hilisemas elus allergiate tekkimise ohtu. Hea algus on äärmiselt oluline. Siin on mõned sammud, mida saate lapse immuunsüsteemi toetamiseks ette võtta.

Võimalusel imetage

Imetamine pakub emale ja lapsele palju hüvesid, sealhulgas kaitset viiruste ja nakkushaiguste eest. Maailma Terviseorganisatsioon soovitab võimalusel esimesel kuuel kuul toita imikut ainult rinnapiimaga. Rinnaga toitmist soovitatakse jätkata kuni lapse 2-aastaseks saamiseni või isegi kauem, kuid selles etapis tuleb tutvustada lapsele ka eakohaseid ja ohutuid lisatoite.

Pakkuge lapsele toitainerikkaid ja vanusele sobivaid lisatoitusid

Kui teie laps on valmis proovima tahkeid toite (umbes 6-kuu vanuselt, kuid mitte enne 4 kuuseks saamist), siis alustage seda protsessi püreede pakkumisega. Proovige lisada toitumiskavasse erinevaid toite, keskendudes teatud toitainetele, mis teadaolevalt toetavad lapse immuunsüsteemi. Nende hulka kuuluvad järgnevalt toodud toitained.

Raud

Raud on hädavajalik hemoglobiini ehk punastes verelibledes oleva valgu moodustumiseks. Selle ülesanne organismis on hapniku transport. Rauapuudus (raskemal juhul rauavaegusaneemia) võib mõjutada immuunvastust ja põhjustada lapse sagedasemat haigestumist.

Õnneks on olemas mitmeid erinevaid rauarikkaid toite nagu veise- ja lambaliha, munad, rauaga rikastatud hommikuhelbed, lehtkapsas ja spinat ning kaunviljad (kuivatatud herned, oad ja läätsed).

Tsink

Tsink on mineraalaine, mida leidub kõigis organismi rakkudes. See aitab immuunsüsteemil võidelda sissetungivate bakterite- ja viirustega. Tagage lapsele igapäevaselt vajalik tsingikogus, pakkudes talle tsingirikkaid toite nagu liha, piimatooted (näiteks piim ja juust) ning täisteraleivad ja teraviljad.

D-vitamiin

Ka D-vitamiinil on teie lapse immuunsüsteemi normaalses töös oma roll. Parim D-vitamiini allikas on päike, kuid laste puhul tuleb hoolikalt jälgida, et päikese käes ei viibitaks liiga kaua. Pidage meeles, et päikese osas tuleb käituda targalt. Võimalusel lisage lapse toiduvalikusse D-vitamiinirikkaid toite nagu lõhe, tuunikala, makrell ja munad ja uuriga lapse arsti/õe käest, kas lapsel on risk D-vitamiini puuduse tekkeks. Erinevate globaalsete ühingute soovitused D-vitamiini vajaduse kohta imiku- ja väikelapseeas on tavaliselt 5–10 mikrogrammi päevas.

A-vitamiin

A-vitamiin toetab immuunsüsteemi läbi tugevate valgete vereliblede ja antikehade tootmise. Head A-vitamiini allikad on munad, jogurt ja juust. Organism saab A-vitamiini ka sellistest puu- ja köögiviljadest nagu mango, kapsas, lehtkapsas, porgand ja bataat.

Tasuta infoliin emme küsib:
800 3663
Ootame teie küsimusi e-postiga info@aptaclub.ee