Et beebi magaks rahulikumalt

Et beebi magaks rahulikumalt

Selle vastu, et lapse sündimine maksab teile une, ei saa midagi ette võtta. Vastsündinu äratab teid üles üsna sageli – ta tahab süüa, puhast mähet või lihtsalt veidi tähelepanu. On siiski teatud abinõusid, mis toovad beebile rahulikuma une.

Tüüpiline unevajadus

  • Seitsmenda ja üheksanda kuu vahel vajavad lapsed umbes 14 tundi und päevas.

  • Nad suudavad ühtejutti magada seitse tundi.

  • Kui beebi magab üle seitsme tunni, ärkab ta ilmselt küll vahepeal üles, aga jääb siis ise uuesti magama. See näitab, et temast on saamas hea magaja.

  • Päeval magab beebi nüüd tavaliselt paar tundi, kord hommikupoolikul ja teine kord pärastlõunal.

Uni on kogu pere asi

Õnnetu laps, kes ei saa magada, võib kogu pere elu pea peale keerata. Niisiis, seadke sisse mõned põhireeglid, et kogu pere saaks beebi rahulikumale unele kaasa aidata.

Kehtestage põhireeglid

  • Otsustage, kuidas reageerite, kui beebi on ärkvel ja nutab.

  • Otsustage seda päeva ajal. Varajastel hommikutundidel ja nutva lapse kõrvalt on väga raske end kokku võtta ja teha mõistlikke otsuseid magamisreeglite kohta.

  • Kas ootate mõne minuti või kümme minutit, enne kui nutule reageerite? Ükskõik, mida te ka ei otsusta, oluline on see, et oleksite järjekindel.

  • Arvestage sellega, et lapse kasvades tuleb strateegiat muuta või edasi arendada.

Uinumisraskused

Beebit võivad uinumast takistada väga erinevad tegurid.

  • Beebi võib kurvastada sellepärast, et jätsite ta üksi. Tuletage talle meelde, et te ei ole kaugel ja kasutage n-ö rahustavaid ja kindlust sisendavaid rekvisiite näiteks mänguasju, muusikat 
    ja öölampi.

  • Katsuge kõigi magamaminekule eelnevate rituaalidega kiiresti hakkama saada ja tehke ainult seda mida vaja, et laps ei pikendaks teiega koos veedetud meeldivat aega oma 
    une arvelt. Selle asemel olge mõnusalt koos mõnel muul ajal, näiteks pärast vanni või hommikul vara.

  • Ka liiga palju energiat võib takistada väikesel lapsel uinuda, eriti kui ta oskab oma voodis püsti tõusta ega saa ise uuesti maha istuda.

  • Õpetage teda ise voodisse pikali heitma või pange ta õrnalt pikali tagasi, ent ärge pöörake talle erilist tähelepanu ega võtke sülle.

  • Võib-olla peaksite panema lapse voodisse enne poolt üheksat õhtul. Proovige seda teha tund aega varem.

  • Püüdke enne magamaminekut olla rahulikult. Kui pärismaailmas elu keeb, ei taha beebi unenägudemaailma minna.

  • Kujundage lastetuba rippuvate mänguasjade, mängutooside, kaisuloomade ja pehmete tekkide abil selliseks, et seal oleks kena, kuid rahulik olla.

Magamajäämist aitavad soodustada järjepidevad rituaalid

Järgige kindlaid rituaale, et beebi harjuks õigel ajal magama:

  • vaadake, et beebi saaks nii nädalavahetustel kui ka tavalistel nädalapäevadel ühel ajal süüa ja magada;

  • seadke sisse une-eelne rahustav rutiin, mis on alati ühesugune;

  • näiteks võib see olla vanniskäik, rahustav mäng või unelaul, mis toimuks igal õhtul samal ajal ja samas järjekorras;

  • ärge harjutage last uinuma talle rinda andes või kiigutades, sest nii on teil teda väga raske voodisse panna ilma, et ta üles ei ärkaks.

Julgustage last ise magama jääma

Et laps suudaks öö läbi magada, peab ta õppima teid kutsumata ise magama jääma. Just sellepärast ei tohi voodi juurde minnes nutvat last kohe sülle võtta või liiga palju puudutada. Muidugi kui näete, et laps on näljane, vajab kuiva mähet või tundub olevat haige või hüsteeriline, võtke ta sülle ja aidake teda. Muudel juhtudel mõelge, kas peaksite esimese nuuksatuse peale kohale minema. Oodake natuke ja vaadake, kas ta jääb ise magama. Toitmine ei ole tark valik magamisprobleemide lahendamiseks. Kui laps on päeva jooksul korralikult söönud, ärge talle rinda või pudelit andke. Minge lihtsalt tema tuppa, patsutage õrnalt seljale ja rääkige rahustava häälega, aga ärge võtke teda sülle ega kaissu. Andke talle tema lemmiktekk või kaisulelu, mis aitab rahuneda.

Tasuta infoliin emme küsib:
800 3663
Ootame teie küsimusi e-postiga info@aptaclub.ee