Toit ja toitumine

Toit ja toitumine

Unustage kõik kiired moedieedid! Kui püüate endiselt rasedusjärgsetest voldikestest lahti saada võib teil tekkida kiusatus proovida igasuguseid kuulsuste reklaamitud dieete.
 Nagu te aga ilmselt teate on parim viis oma raseduseelne kaal tagasi saada lihtsalt tervislikult süüa. Sööge vähem rasvast ja magusat ning hakake korrapäraselt treenima. 
Võimalusi on palju, võite minna nii spordiklubisse kui ka kodus treenida ise samas lapse eest hoolitsedes.

Nagu te teate, vajab ema rinnaga toitmise ajal väga palju toitained, vitamiine ja mineraal-aineid, sest ka beebi saab kõik oma toitained just rinnapiimast. Rinnaga toitmine aitab ka ise üleliigsetest kalorivarudest lahti saada, nii et ärge praegu veel midagi äärmuslikku katsetage. Selle asemel sööge palju puu- ja juurvilja, kust saate vitamiine, mineraal- ja kiudaineid. Suure osa teie päevasest toidukogusest peaksid moodustama leib, teraviljatooted, makaronid ja kartulid. Liha, kala ja munad annavad palju valku. Kaltsiumi saate piimatoodetest, näiteks väherasvasest piimast, juustust ja jogurtist. Samamoodi kui raseduse ajal peaksite vältima toite milles on palju rasva ja suhkrut, sest nende toiteväärtus on väike, kuid kalorisisaldus väga suur. Loomulikult võite aeg-ajalt ka maiustada, kasulikum on aga valida midagi meie tervislike vahepalade valikust. Kui tunnete, et tahaksite midagi põske pista ärge haarake kohe esimest šokolaaditahvlit!

Tervislikud vahepalad ja eined

Allpool on mõned näited einetest ja vahepaladest mis annavad teile tasakaalustatud koguses kõiki vajalikke toitaineid ning nende valmistamiseks ei kulu palju aega:

  • ahjus küpsetatud kartul küpsetatud ubade ja juustuga. Kui armastate maguskartulit on see toit veelgi tervislikum, sest sellest imenduvad suhkrud verre aeglasemalt;

  • jogurtiga segatud värsked puuviljad;

  • köögiviljasupp krõbeda täisterakukliga;

  • makaronid tomatikastme ja värske salatiga;

  • kikerhernepasta (hummus) ja pitaleib;

  • kuivatatud aprikoosid ja müsli väherasvase piimaga.

Tasuta infoliin emme küsib:
800 3663
Ootame teie küsimusi e-postiga info@aptaclub.ee